woensdag 30 mei 2012

Gebed om Nederigheid



Heere Jezus, zachtmoedig en nederig van hart, Hoor mij aan.
Bevrijd mij van het verlangen geacht te worden. .
Bevrijd mij van het verlangen geliefd te worden.
Bevrijd mij van het verlangen verhoogd te worden.
Bevrijd mij van het verlangen geëerd te worden.
Bevrijd mij van het verlangen geprezen te worden.
Bevrijd mij van het verlangen boven anderen verkozen te worden.
Bevrijd mij van het verlangen geraadpleegd te worden.
Bevrijd mij van het verlangen bevestigd te worden.

Heere Jezus, zachtmoedig en nederig van hart, Hoor mij aan.
Bevrijd mij van de angst vernederd te worden.
Bevrijd mij van de angst geminacht te worden.
Bevrijd mij van de angst terechtgewezen te worden.
Bevrijd mij van de angst vals beschuldigd te worden. .
Bevrijd mij van de angst vergeten te worden.
Bevrijd mij van de angst bespot te worden. .
Bevrijd mij van de angst beledigd te worden. .
Bevrijd mij van de angst verdacht te worden. .

Heere Jezus, zachtmoedig en nederig van hart, Hoor mij aan.
Geef, dat anderen geliefd zullen worden, boven mij.
Geef, dat anderen geacht zullen worden, boven mij.
Geef, dat anderen, in de ogen van de wereld, zullen wassen, en ik minder worden.
Geef, dat anderen gekozen worden, en ik word overgeslagen.
Geef, dat anderen geëerd worden, en ik word vergeten.
Geef, dat in alles aan anderen de voorkeur wordt gegeven boven mij.
Geef, dat anderen heiliger mogen worden dan ik. Als ik maar zo heilig word als mogelijk is.

Heere Jezus, zachtmoedig en nederig van hart, Hoor mij aan.  

1 opmerking: